Sedmi korak car detailinga - obnova vanjskih plastika

Napisao/la Mira 01/12/2020 0 Komentari Detailing Koraci,

Obnova vanjskih plastika vozila

Obnova vanjskih plastika na vozilu je zapravo proces pri kojem plastikama vraćamo živost. Često na vozilima koja nisu nova, parkirana su na sunčanom mjestu, negaražirana itd. možemo primjetiti promjenu boje i teksture. Reklo bi se u narodu da su apšisane, požmarene i svakako drugačije ali svakako ni jedan izraz ne znači ništa lijepo. Plastika je poprilično dugovječan materijal, ali njena starost, izloženost raznim (vremenskim) uvjetima mijenja joj stanje. Također i sami možete ubrzati propadanje plastici lošim održavanjem vozila. Ukoliko vam se baš to desilo, na pravom mjestu ste kako biste saznali što vam je činiti da taj proces zaustavite!

Kako započeti obnovu vanjskih plastika?

Obnova vanjskih plastika se vrši u dvije faze. Naizgled naivno, ali zaslužuje nešto truda. Bitno je da ste odradili predpranjepranje i sušenje vozila i spremni ste baciti se na ovaj korak car detailinga.
U prvoj fazi je najvažnije odmastiti površinu plastika i maknuti sve tragove zaprljanja koja smo možda propustili. Za to će vam biti potrebno sredstvo iz skupine APCa (All Purpose Cleaner). U Forei OCD naći ćete širok spektar ovih sredstava. Ono što savjetujem je kupnja koncentriranog jer omjere možete mijenjati, a i zbog isplativosti. Ja sam ovaj put odabrala #Ductile proizvođača #Labocosmetica. Od svih koje sam probala kad je riječ o koncentratima, uvijek mi se za nijansu izdvojio od drugih i rado ga preporučujem. (Nećete pogriješiti niti s nekim drugim poput APC Strong ProNonsense Colorless and Odorless APCAll Clean+Wash Mist…)
Osim APCa, trebat će vam kist i prazna boca. Ja sam koristila Exterior Detailing Brush i Dilution Bottle 500 ml with Sprayer.

Sve potrebno za čišćenje vanjskih plastika vozila

 

Sušenje plastika prije same aplikacije zaštite

Obnova vanjskih plastika vam neće uspjeti ukoliko površinu ne osušite u potpunosti! Plastika će pri čišćenju upiti vodu. To nikako nije loš znak. Jer plastika koja primi u svoju površinu vodu/vlagu, primit će i zaštitu, tj sredstvo koje ćete aplicirati! Iskoristite mikrofibru kraćih vlakna i malo grublje teksture. Moj savjet je General Purpose Detailing Towel.

Aplikacija sredstva za obnovu plastike

Nakon što sam osušila površinu, ona je spremna za aplikaciju sredstva. Izbor ponovno nije mali. Nudi vam se #HydraBlack Trim 150 mlG6 Hypercoat Extreme Shine DressingNew Look Tire & Trim GelBlack To The Future 250ml… Kod odabira je važno znati podjelu ovih sredstava, a to je da su jedna na bazi vode, a druga na bazi silikona. Prva skupina će se lakše aplicirati, ali i kraće trajati. Njih će kiša i česta pranja lakše i brže isprati. To su sredstva koja su prigodnija za unutarnje plastike. Druga skupina, suprotno od prve, potrajat će duže i biti otpornija na sve uvjete. Treba zapamtiti da ništa nije vječno! Metodom grijanja plastike ćete isto odraditi obnovu. Ali s tim oprezno- zna se načiniti veća šteta, nego korist!
Moj izbor su New Look Tire & Trim Gel koji je “gelaste” strukture, ekonomičan i zadovoljava sve moje kriterije kod odabira. Također sam koristila i Black Trim 150 ml koji me namučio kod aplikacije više. Makar je moguće i da je subjektivno jer prvog jako simpatiziram! Za pojedine dijelove (kedere, gume oko stakala) koristila sam Extreme VRP Super Shine Dressing.

Nakon aplikacije sredstva, ostavite površinu da se “upozna” s njim pa kroz koju minutu prebrišite mikrofibrom kako biste skinuli višak i površinu jednoličnije namazali ako se što propustilo. Ovdje je pravilo “manje je više” pa ne pretjerujte s količinama! Ukoliko poželite ovaj proces ponoviti, a stari sloj zaštite je još na plastikama, potrebno je najprije ga skinuti, tj- ponovite ovaj proces od samog početka, a ne da samo mažete novi sloj. Imajte na umu da silikon privlači prašinu. Ljeti se to najbolje vidi. Ova sredstva to neće napraviti kao jeftini cockpit sprejevi, da ne bi bilo zabune! Ona će obnoviti stanje i čuvati ga prije svega! A “higijenu” svog auta svakako održavate. Ovo je pravo vrijeme da se odradi obnova vanjskih plastika jer zima je rigorozna prema njima, pa im zaštita itekako treba!
Cijeli proces sam radila na prijateljevoj staroj Mazdi. (Matej, ovo “stara” nikako nije pogrdno!) Auto nije mažen svih 30ak godina voženja, pa je samim tim i izazov bio veći. Fotografiju dva mjeseca nakon aplikacije dobila sam danas kako biste vidjeli kako plastike izgledaju. Fotografiran je auto u realnim uvjetima, mokar od rose.

Nadam se da sam vam približila ovu temu i da ćete se upustiti u ovaj čarobni svijet detailinga i okušati se u njemu! Ukoliko imate dvojbe, pitanja u vezi s ovom temom, pišite u inbox fb stranice. Mi ćemo (uz pomoć Davorina Predavec, vlasnika Forea OCDa) odgovoriti javno bez da vas spominjemo imenom. 

Za Oktanski sindrom u AutoHolikMira Bjelić

Ovdje napišite svoj komentar